fbpx
Narcos Narcos

Raskausjoogakurssit

11.7.2018 | kurssit

IMG_7990

Raskausjoogakurssi

Kevään aikana järjestetään kaksi viiden kerran raskausjoogakurssia hieman eri sisältöisinä. Lämpimästi tervetuloa molempiin tai vain toiseen. Aikataulut varmistuvat marraskuun aikana.

Raskausjoogakurssilla käydään läpi viisi liikunnallista joogaharjoitusta, joilla pyritään lisäämään raskaudenaikaista hyvinvointia. Harjoitukset voivat auttaa ehkäisemään raskauden aikaisia ja jälkeisiä ongelmia, kuten lantionpohjan heikkoutta, vatsalihasten erkaumaa, lihaskireyksiä, turvotusta sekä erilaisia kehon kiputiloja. Avaamme raskauden aikana kiristyviä lihasryhmiä ja vahvistamme kehon alueita, jotka kaipaavat lisää voimaa. Harjoitukset sisältävät muun muassa liitoskipuja helpottavia sekä vatsalihasten erkaumaa ehkäiseviä harjoitteita.

Joka kerralla tehdään lantionpohjaa ja syviä vatsalihaksia vahvistavia harjoitteita sekä teemanmukainen joogaharjoitus. Kurssin aikana kuulet myös kehon raskauden aikaisista muutoksista ja raskauden ajalle sopivista sekä vältettävistä harjoitteista. Joogaharjoitukset ovat astanga- tai flow-tyylisiä (hengityksen ja virtaavan liikkeen yhdistäviä) ja tunneilla soi yleensä musiikki.

IMG_7984
Kuva: Mikko Ovaska

Harjoitukset ovat sopivan lempeitä ja avaavia, mutta samalla vahvistavia. Kurssille voi osallistua missä tahansa raskauden vaiheessa. Kurssille osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta joogasta.

Tammikuun kurssin sisältö

  1. Hartioita vapauttava harjoitus
  2. Lonkkia ja alaselkää vapauttava harjoitus
  3. Corea eli keskivartaloa vahvistava harjoitus vatsalihasten erkauman ehkäisyyn
  4. Harjoitus liitoskipujen helpottamiseen ja ehkäisyyn
  5. Luova ja liikkuva flow

Maaliskuun kurssin sisältö

  1. Hartioita ja alaselkää vapauttava harjoitus
  2. Lempeä raskauden aikaan sopiva astangajoogaharjoitus
  3. Corea ja tasapainoa vahvistava harjoitus
  4. Harjoitus liitoskipujen helpottamiseen ja ehkäisyyn
  5. Synnytykseen valmistava harjoitus

Kurssin ohjaajana toimii joogaopettaja Carita Tähkä. Hän on harjoitellut säännöllisesti joogaa vuodesta 2009 ja opettanut vuodesta 2011 alkaen. Harjoittelu alkoi astangajoogalla, joka auttoi hiljentämään mieltä fyysisyyden kautta. Astangan avulla hänen kehotuntemuksensa lisääntyi ja hän pääsi syvemmälle mielensä syövereihin kuin koskaan aiemmin. Intensiivisen astangakauden jälkeen hän avasi sydäntään myös muille joogamuodoille, erityisesti flow-tyyppiselle joogalle, jota hän on astangan lisäksi opettanut säännöllisesti. Ohjauksessaan Carita painottaa kehon terveyden ja hyvinvoinnin tukemista sekä mielen hiljentämistä arjen keskellä. Carita opiskelee tällä hetkellä fysioterapiaa ja hänellä on kaksi lasta. Kahden raskauden kokemuksellaan hän on pyrkinyt keräämään joogaharjoitukseen terveyden kannalta oleellisia elementtejä, jotka auttavat lisäämään raskauden aikaista ja jälkeistä hyvinvointia.


Hinta ja ilmoittautuminen

Kurssimaksu on 70€.

Kurssille otetaan ensisijaisesti vain koko kurssille ilmoittautuneita. Kurssille otetaan 15 osallistujaa.