Narcos Narcos

Raskausjoogakurssi 7.1.-4.2.2018

5.11.2017 |

IMG_8170

Raskausjoogakurssi

Kurssilla käydään läpi 5 eri teemaista ohjattua liikunnallista joogaharjoitusta, joilla pyritään lisäämään raskaudenaikaista hyvinvointia ja ennaltaehkäisemään raskauden aikaisia ja jälkeisiä vaivoja. Avaamme raskauden aikana kiristyviä lihasryhmiä ja vahvistamme kehon alueita, jotka kaipaavat lisää voimaa. Harjoitukset sisältävät muun muassa liitoskipuja helpottavia sekä vatsalihasten erkaumaa ehkäiseviä harjoitteita.

Joka kerralla tehdään lantionpohjaa ja syviä vatsalihaksia vahvistavia harjoitteita sekä teemanmukainen joogaharjoitus. Kurssin aikana kuulet myös kehon raskauden aikaisista muutoksista ja raskauden ajalle sopivista sekä vältettävistä harjoitteista.

Harjoitukset ovat sopivan lempeitä ja avaavia, mutta samalla vahvistavia. Kurssille voi osallistua missä tahansa raskauden vaiheessa. Kurssille osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta joogasta.

Kurssin ohjaajana toimii joogaopettaja ja fysioterapiaopiskelija Carita Tähkä. Hänellä on kokemusta sekä raskausjoogan ohjaamisesta että omakohtaisesta harjoittelemisesta. Hän on pyrkinyt kahden raskauden kokemuksellaan ja kantapään kautta keräämään kurssille tärkeimmät asiat, joita tarvitaan kehon hyvinvointiin raskauden aikana sekä edesauttamaan raskaudesta palautumista.

Harjoitusten teemat ovat

  • Hartioita vapauttava harjoitus
  • Lonkkia ja alaselkää vapauttava harjoitus
  • Corea eli keskivartaloa vahvistava harjoitus vatsalihasten erkauman ehkäisyyn
  • Harjoitus liitoskipujen helpottamiseen
  • Kaikkia edellisiä osa-alueita yhdistelevä harjoitus

Pregnancy yoga course

During this course we do 5 prenatal yoga practices with different themes. The purpose of the practices is to enhance well-being during pregnancy and prevent symptoms that may occur during and after pregnancy.

We open tightening spots of the body and strengthen weakening muscle groups including pelvic floor and deep abdominal muscles. The course program includes e.g. exercises that ease pelvic pain and prevent diastasis recti (abdominal muscle separation).

You can participate in this course anytime during your pregnancy. You don’t need to have prior experience of yoga.

  1. Shoulder opening practice
  2. Lower back and hip opening practice
  3. Core strengthening practice to prevent diastasis recti
  4. Preventing and easying practice for pelvic pain
  5. Practice that combines all the previously mentioned parts

Kurssi pidetään viitenä sunnuntaina / course dates include 5 sundays:

  • 7.1.2018 kello 11.00 – 12.15
  • 14.1. klo 11.00 – 12.00
  • 21.1. klo 11.00 – 12.00
  • 28.1. klo 11.00 – 12.00
  • 4.2. klo 11.00 – 12.00

Kurssin hinta on / price for the whole coures 50 €.

Yksittäinen kerta / Drop in 15 €.

Ota mukaasi normaalit jumppavaatteet. Maton saa tarvittaessa lainaan koululta. Kurssimaksut pyydetään maksamaan ilmoittautumisen yhteydessä tilille FI43 1146 3001 0395 66 (laita viestiksi osallistujan nimi + raskaus).

Normal sportswear will do fine and it’s possible to use a yoga mat from yoga school. Payments to account FI43 1146 3001 0395 66 (your name + raskaus).

Kysy lisää / information: tampere@astanga.fi

 Haluan saada sähköpostiini Tampereen Astangajoogakoulun kuulumisia