Paikka:
Helsingin Astanga Joogakoulu

Opettaja:
Helsingin Astanga Joogakoulun opettajat

Ajankohta:
katso kurssi- ja tuntiaikataulu alla

YINJOOGA

Yinjoogassa pysähdymme jooga-asentoihin useiden minuuttien ajaksi. Pyrimme rentouttamaan lihaksia ja tuemme kehoa apuvälineillä kuten tyynyillä, huovilla tai palikoilla. Käytämme myös joogavöitä tarvittaessa. Viivymme tuetussa asanassa lempeästi hengittäen. Yinjoogaharjoitus lisää muun muassa sidekudosten, nivelsiteiden ja nivelkudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Harjoitus auttaa palautumaan liikunnan, urheilun ja muiden dynaamisten lajien rasituksesta. Tunnilla on mahdollisuus hellittää syvästi sekä rentoutua tuetussa asanassa. Jos olet aiemmin joogannut yinjoogaa, voit hyvin osallistua suoraan viikkotunneille.

SEURAAVAT YINJOOGAN KURSSIT

Klikkaa kurssia lisätietoja ja ilmoittautumista varten

Ei kursseja tällä hetkellä…


YINJOOGATUNNIT

Katso Itäkeskuksen yin-viikkotunnit täältä:
Varaa yksittäisiä tunteja Itäkeskuksessa »

su klo 17-1815 Annankatu (yläsali)
(Annankadun tunneille voit tulla ilman ennakkovarausta)

LISÄTIETOA YINJOOGASTA
Yinjoogan harjoituksissa pysähdytään asentoon ja keskitytään lihasten sijaan nivelien, jänteiden ja sidekudosten aineenvaihduntaan ja venyttämiseen sekä kehoamme ylläpitävien nesteiden vapaaseen virtaamiseen. Yinjooga tähtää pysähtymiseen ja vastaanottamiseen tässä ja nyt.

Yinjoogassa valtaosa asennoista tehdään lattialla istuen tai maaten ja niissä viivytään useiden minuuttien ajan: kaikissa asennoissa pyritään rentouttamaan lihakset esimerkiksi käyttäen apuvälineitä. Harjoituksessa keskitytään paljon lantion/kehon alaosan sekä selkärangan alueen liikkuvuuden parantamiseen. Lopuksi pysähdymme täysin ohjatussa loppurentoutuksessa.

Yinjooga lyhyesti:
lisää syvien sidekudosten, nivelien, nivelsiteiden ja jänteiden aineenvaihduntaa
auttaa säilyttämään nivelien, nivelsiteiden ja jänteiden joustavuutta ja liikkuvuutta
keskittyy kehon alaosan (lantio/lonkat/alaselkä/jalat) harjoituksiin
lisää tietoisen läsnäolon kokemusta ja hyväksyvää vastaanottamista
rauhoittaa elimistöä ja mieltä

Tunneilla on erilaisia teemoja kuten jalat, lantion seutu/lonkat, selkäranka ja vartalon yläosa.