Intensiivit ja tapahtumat

Intensiivit ovat yleensä aamukursseja, joissa rakennetaan säännöllistä aamuharjoitusta tai energisoidaan ja vahvistetaan omaa harjoitusta kokeneen Joogakoulun opettajan tai vierailevan opettajan ohjauksessa. Intensiiveihin voivat osallistua kaikentasoiset joogan harrastajat alkeistasosta alkaen, jolloin kurssi toimii myös johdantona mysoren aamuharjoitteluun. Suositus on osallistua koko intensiiville tai vähintään kahteen harjoitukseen.

 Tekniikkakurssit

Tekniikkakurssilla keskitytään kurssin teeman mukaan:
– Astangajoogan ensimmäisen sarjan ensimmäisen puoliskon jooga-asentojen sekä loppuliikkeiden harjoitteluun, tekniikkaan ja vinyasoihin.
– Astangajoogan ensimmäisen sarjan loppuosan tai toisen sarjan alkuosan harjoitteluun, tekniikkaan ja vinyasoihin.
– Muuhun erityiseen teemaan

Kenelle tekniikkakurssi sopii?

Tekniikkakurssit sopivat erityisesti alkeet 2 ja alkeet 3 sekä alkeismysore/mysoretunneilla harjoitteleville.

Harjoittelusta intensiiveillä

Intensiiveillä harjoitellaan oman hengitysrytmin löytämistä ja liikunnallisen joogaharjoituksen soveltamista omien ominaisuuksien mukaisesti. Juuri omaan hengitykseen ja sen rytmiin keskittyminen yhdessä jooga-asentojen ja bandhojen kanssa tekee joogasta kokonaisvaltaisen kehon ja mielen harjoituksen.

Aamukursseilla joogataan yleensä mysoreharjoitusta, joka tarkoittaa joogaamista itsenäisesti ja omaan tahtiin opettajan avustaessa joko sanallisesti tai kosketuksella. Avustusten tarkoitus on välittää oppilaalle parempi tuntuma siitä, mihin suuntaan asanaa on tarkoitus viedä. Opettaja myös seuraa, että joogaharjoitusta tehdään oikein ja itselle parhaiten sopivalla tavalla. Intensiiveillä kuten muutenkin joogatessa on tärkeä muistaa, että suoritus ei ole joogassa tärkeintä vaan jokainen edistyy rauhallisesti omaan tahtiin. Itsenäisempi harjoittelu avaa myös syvemmän ymmärryksen joogan vaikutuksista.

Intensiiviltä voi hakea uutta puhtia omaan joogaan tai palauttaa harjoitusta tauon jälkeen. Tauon jälkeen harjoittelu pitää malttaa aloittaa rauhallisesti, ja olotilan elpymistä pitäisi seurata aamu kerrallaan, jotta kehon ja mielen tasapaino pysyy hyvänä: asanasuorituksen sijaan tulisi keskittyä ensi sijassa Ujjayi-hengitykseen ja bandhojen käyttöön.

Aamukurssin aikana arkirytmin merkitys on suuri, joten myös siihen kannattaa keskittyä: syö sopivasti iltapalaa ja pyri ajoissa nukkumaan, jotta olotila olisi seuraavana aamuna hyvän energinen ja aamujooga antaisi vireyttä koko päivään.

Registrate to intensives (attendance&practice times):
Easter: 9.-13.4.2020 Ashtanga Easter Workshop with Petri Räisänen and Juha Javanainen, Helsinki

Eddie Stern: 14.-17.5.2020 Ashtanga Special Workshop with Eddie Stern, Helsinki

Pay intensive online and get a VAT receit:

Viikonloppu- ja tekniikkakurssit

Muut tapahtumat: