Astangajoogan alkeismysore&mysore (ma 17:00-18:30) Itäkeskus, Elina (10x)

19.3. - 28.5.2020

Itäkeskus - sali2

Opettaja: Elina Aho

Ilmoittaudu kurssille

Astangajoogan alkeismysore&mysore (ma 17:00-18:30) Itäkeskus, Elina (10x)

Alkeismysore&mysore harjoittelujakso torstaisin klo 17:00-18:30 (10x)

Jaksolla harjoitellaan mysoreharjoituksen eli oman hengityksen tahtiin tehtävän harjoituksen periaatteita ja oman harjoitussarjan rakentamista ja sisäistämistä. Kurssi sopii kaikille alkeistasojen oppilaille, jotka ovat käyneet astangajoogan alkeiskurssin ja joita kiinnostaa alkaa harjoitella mysoretunneilla. Mysoreharjoitus on perinteinen tapa harjoitella astangajoogaa.

Mysoreharjoituksen keskeisiä asioita ovat syvähengityksen ja bandhojen yhdistäminen osaksi asentoharjoitusta, jossa haetaan tasaisesti virtaavaa hengityksen ja liikkeen jatkumoa. Keskittymistä ja läsnäoloa kehitetään edellisten lisäksi katseen kohdistamisella eli drishtillä. Mysoretunti on ryhmäharjoitustunti, jossa jokainen tekee harjoitusta ja etenee omassa tahdissaan.

Kurssimaksu (hinta sis. alv 10%):

Harjoitusjakso 10x : 139 €/ 119 €

Kurssimaksun voi maksaa verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä, etukäteen kurssitilille (saat tiliyhteystiedot ilmoittautumisen yhteydessä) tai kurssipaikalla pankki-/luottokorteilla, käteisellä tai liikuntaseteleillä (Smartum, Virike tai TYKY) tai e-Passi tai EazyBreak liikuntamaksusovelluksella.

Alennushinta todistusta vastaan alle 18-vuotiaille, opiskelijoille, äitiys- tai hoitovapaalla oleville, työttömille, eläkeläisille, varus- ja siviilipalvelumiehille.

Ilmoittautuminen kurssille on sitova. Peruutukset viimeistään 5 päivää ennen kurssin alkua. Peruuttamattomat ilmoittautumiset laskutetaan hinnaston mukaisesti.

Ilmoittaudu kurssille

Elina Aho

Ohjaajana Elina Aho

Päädyin opettamaan joogaa, koska olen saanut muilta opettajilta ja joogayhteisöltä niin paljon - haluan antaa jotain myös takaisin. Haluan välittää opetuksessa astangajoogan rytmin, hengityksen ja keskittymisen lisäksi myötätuntoa, jokainen meistä tarvitsee silloin tällöin pienen kannustuksen tai vain läsnäolon. Keskittyminen on helpompaa, kun harjoituksessa on sopivasti uusia virikkeitä ja haasteita. Kun haasteisiin törmää, tulee mietittyä joogaa ja omaa harjoitusta uudelta kantilta.

Mitä enemmän joogaa on tehnyt, sitä useammin olen huomannut haasteiden kumpuavan muualta kun asanoista, mutta niitä voi käsitellä asanoiden kautta. Harjoittelun pitää kuitenkin tuntua mukavalta, ja sitä pitääkin mukauttaa muuhun elämään ja tilanteisiin sopivaksi. Itsensä kuunteleminen ja myötätunto omaa itseä kohtaan on yksi joogan haasteista!