Pilatesta joogan harrastajille (to 19:10-20:10) Annankatu, Hanne (8x)

29.10. - 17.12.2020

Annankatu - yläsali

Opettaja: Hanne Sydänmaa

Ilmoittaudu kurssille

Pilatesta joogan harrastajille (to 19:10-20:10) Annankatu, Hanne (8x)

Pilatesta joogan harrastajille – ja muillekin, torstaisin klo 19:10-20:10 (8x) Annankadulla.

Kurssi sopii erityisesti joogan harrastajille mutta myös kaikille kehonhuollosta ja kehonpainoharjoittelusta sekä oman hyvinvoinnin edistämisestä kiinnostuneille.

KURSSIN TEEMA
on  kehon keskustan tuen, kontrollin ja näihin keskittymisen merkitys sekä dynaamisissa liikkeissä että staattisissa asennoissa, sovellettuna esimerkiksi dynaamiseen joogaharjoitukseen kuten astangajoogaan. Kurssi perustuu pilatesajatteluun, joka tarjoaa oman näkökulman aiheeseen.  Kurssilla käydään läpi mm. kehonpainoliikkeitä ja sen tekniikoita sovelletaan mm. astangajoogan klassisiin jooga-asentoihin tavoitteena liikehallinnan parantaminen kehon ja selän terveyden vahvistaminen sekä ylläpitäminen.

Kurssilla haetaan syvien lihasten aktivointia kaikissa liikesuunnissa/eteen-ja taaksetaivutuksissa ja kierroissa. Jooga-asennosista esimerkkeinä lantion nosto, niska-hartiaseisonta sekä ns. vatsalihasliikkeet kuten navasana.

OPETTAJASTA
Hanne Sydänmaa on sertifioitu somaticpilates ohjaaja ja opettanut ja harjoittanut astangajoogaa 20 vuotta.
Kurssille on mahdollista osallistua myös yksittäisiä kertoja, mikäli tunneilla on tilaa.

PILATES (alkeet /perustaso)

Pilates-tunneilla harjoittelemme Joseph Pilateksen kehittämää kehonhallintatekniikkaa. Harjoittelun avulla vahvistamme syviä vatsalihaksia ja keskivartaloa, kohennamme ryhtiä ja kehonhallintaa sekä edesautamme selän toiminnallisuutta ja terveyttä mukaansatempaavalla tavalla. Säännöllinen harjoittelu auttaa palauttamaan kehon luonnollisen liikkuvuuden ja lihastasapainon.

Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille, jotka haluavat kehittää kehon toimintaa, voimaa ja notkeutta sekä vähentää selän ja hartioiden jäykkyyttä. Tunneilla ohjattavista liikkeistä annetaan erilaisia vaihtoehtoja, joten alkeis-/perustason tunnit sopivat hyvin sekä ensikertalaisille, että jo hetken aikaa pilatesta harrastaneille. Pilatesharjoittelu sopii erinomaisesti tukemaan lähes kaikkia liikuntalajeja, kuten esimerkiksi joogaa, juoksua, golfia ja kuntosaliharjoittelua.

Mitä pilates on?

Kehonhallintamenetelmä, joka tähtää optimaalisen toiminnallisen ryhdin kehittämiseen fysiologisesti oikeiden liikeratojen, keskivartalon vahvistamisen ja hengityksen avulla. Harjoittelussa korostuvat kuusi pääperiaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Menetelmä kehittymiseen ovat vaikuttaneet voimakkaasti länsimainen voimistelu sekä esittävän tanssin tekniikat. Liikkeet tehdään pääosin lattialla (matolla) kehon omaa painoa hyödyntäen.

Kurssin hinta (sis. alv 10%)
(8x) 99 € / 89 €

Kurssimaksun voi maksaa verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä, etukäteen kurssitilille (saat tiliyhteystiedot ilmoittautumisen yhteydessä) tai kurssipaikalla pankki-/luottokorteilla, käteisellä tai liikuntaseteleillä (Smartum, Virike tai TYKY) tai e-Passi tai EazyBreak liikuntamaksusovelluksella.

Alennushinta todistusta vastaan alle 18-vuotiaille, opiskelijoille, äitiys- tai hoitovapaalla oleville, työttömille, eläkeläisille, varus- ja siviilipalvelumiehille.

Ilmoittautuminen kurssille on sitova. Peruutukset viimeistään 5 päivää ennen kurssin alkua. Peruuttamattomat ilmoittautumiset laskutetaan hinnaston mukaisesti.

Ilmoittaudu kurssille

Hanne Sydänmaa

Ohjaajana Hanne Sydänmaa

Hanne was granted the permission to teach in 2004 and received Ashtanga Level 2 authorization in Sharath’s first ever teacher training 2009. She is also a certified Sivananda yoga teacher. Later Hanne got into learning the art of handstands from professional circus performers and she is travelling and teaching handstand/corestrenght workshops as well. She also continues to study anatomy and dance/ballet in New York and Helsinki and is currently studying to become a certified somatic pilates instructor.
Hanne emphasizes the importance of balance and deepening the knowledge of the body's anatomical functioning and individuality as well as the importance of the mind/body connection while nurturing the presence of strenght and happiness.