Valmennuskurssi 2 (keskitaso) astangajoogan mysoreharjoitteluun (la 13-16, su 1030-1230), Annankatu / Juha | Mahdollisuus osallistua etänä

13.2. - 14.2.2021

Annankatu - alasali

Opettaja: Juha Javanainen

Ilmoittaudu kurssille

Valmennuskurssi 2 (keskitaso) astangajoogan mysoreharjoitteluun (la 13-16, su 1030-1230), Annankatu / Juha | Mahdollisuus osallistua etänä

Alkeismysorekurssi 2 (keskitaso) 13. – 14.2.2021, opettajana Juha Javanainen, Annankatu
Lauantaina klo 13-16, sunnuntaina klo 10:30-12:30.
Huom: mahdollisuus osallistua kurssille myös etänä!

Kenelle kurssi sopii: Kurssi sopii kaikille oppilaille, jotka ovat harjoitelleet kotona itsenäisesti tai joogasalilla mysoretunneilla.  Kurssille voi myös tulla kertaamaan astangan mysoreharjoittelua harjoitustauon jälkeen. Kurssi on jatkoa alkeismysoren valmennuskurssi 1:lle (perustaso).

Kurssin sisältö: Kurssilla käsitellään Astangajoogan mysoreharjoituksen perustason ja keskitason periaatteita ja harjoitteita. Erityisesti keskitymme hengityksen syventämiseen sekä istumasarjan asentojen sekä loppuliikkeiden oikeanlaiseen ja turvalliseen harjoitteluun sekä erilaisiin variaatioihin, joiden avulla omaa harjoittelua voi kehittää vaiheittain. Lisäksi kurssilla opastetaan aurinkotervehdysten sekä istumasarjan vinyasojen keskitason tekniikoita.

Mitä mysoreharjoittelu on?
Mysoreharjoitus on perinteinen tapa harjoitella astangajoogaa. Mysore -nimitys viittaa Mysoren (Mysuru) kaupunkiin Intiassa, jossa Astangajoogaa alettiin harjoitella 1930-luvulta alkaen joogasalilla tällä T. Krishnamacharyan opettamalla metodiikalla. Harjoituksen keskeisiä asioita ovat syvähengityksen ja bandhojen yhdistäminen osaksi asentoharjoitusta, jossa haetaan tasaisesti virtaavaa hengityksen ja liikkeen jatkumoa. Keskittymistä ja läsnäoloa kehitetään edellisten lisäksi katseen kohdistamisella eli drishtillä. Mysoretunti on ryhmäharjoitustunti, jossa jokainen tekee harjoitusta ja etenee omassa tahdissaan. Mysoreharjoittelu ei edellytä erityistä notkeutta tai edistyneisyyttä jooga-asentojen harjoittelussa. Suurin haaste on oman joogaharjoitussarjan opettelu, jotta voisit tehdä harjoitusta omatoimisesti missä tahansa.

Valitse itsellesi sopiva kurssivaihtoehto seuraavista (hinnat sis. alv 10%):

Hintavaihtoehdot saliharjoitteluun:

Vaihtoehto 1: Pelkkä kurssi (2pv): 75€/ 65€
Vaihtoehto 2: Kurssi (2pv) + 5x kortti (2kk) kaikille tunneille, 125€/ 105€
Vaihtoehto 3: Kurssi (2pv) + 10x kortti (3kk) kaikille tunneille, 169€ / 139 €
Vaihtoehto 4: Kurssi (2pv) + 20x kortti (3kk) kaikille tunneille, 269€ / 225€
Vaihtoehto 5: Pelkkä kurssi live-striimattuna Zoomin kautta (2pv): 55€

Osallistumisvaihtoehto kotiharjoitteluun etänä Zoomin välityksellä:
– Striimattu kurssi (2pv):  59€

Jos haluat osallistua kurssille etänä, ilmoittaudu kurssille tavalliseen tapaan ja maksa kurssi verkkopankki- tai luottokortti- tai liikuntamaksusovelluksen avulla,  ja lisäksi rekisteröidy Zoomiin seuraavien linkkien avulla:
kurssi lauantaina
kurssi sunnuntaina
Zoomin kurssipäiviin rekisteröitymisen jälkeen saat sähköpostiisi linkit osallistumista varten.

________________________

Harjoituskorttia voi käyttää kaikissa Astanga Joogakoulun Helsingin toimipisteissä.

Maksa kurssi mieluiten etukäteen verkkomaksuna, luotokortilla tai Paypalilla heti ilmoittautumisen yhteydessä. Mikäli sinulla on liikuntaseteleitä tai liikuntamaksukortti (Smartum, Virike tai TYKY) tai liikuntamaksusovellus (e-Passi, Smartum Saldo tai EazyBreak), voit maksaa niillä paikan päällä (myös pankki- tai luottokortti käyvät).

Alennushinta todistusta vastaan alle 18-vuotiaille, opiskelijoille, äitiys- tai hoitovapaalla oleville, työttömille, eläkeläisille, varus- ja siviilipalvelumiehille.

HUOM: Ilmoittautuminen kurssille on sitova. Peruutukset viimeistään 5 päivää ennen kurssin alkua, jolloin pidätetään kurssin peruutusmaksu 30€. Peruuttamattomat ilmoittautumiset laskutetaan pelkän kurssin hinnan mukaisesti.

Ilmoittaudu kurssille

Juha Javanainen

Ohjaajana Juha Javanainen

Juha Javanainen on pitkän linjan astangajoogan harrastaja ja opettaja. Hän aloitti astangan 1989 ja opettamisen 1991. Juha on perustanut Helsingin Astanga joogakoulun 1997 yhdessä Petri Räisäsen kanssa heidän ensimmäisen Intian Mysore-matkansa jälkeen. Hän on myös kääntänyt Pattabhin kirjan Yoga Mala suomeksi 2002. Juha kertoo omasta joogaharjoituksestaan seuraavaa: "Harjoitus voi olla minulle Astangan kurinalaista asentosarjaharjoitusta mutta toisinaan myös leikkisämpää voima- ja tasapainoharjoittelua tai luovasti soljuvaa vinyasaa, hengittävää meditaatiota tai vapauttavaa rentoutumista. Jooga antaa minulle parhaimmillaan hyvinvointia, mielenrauhaa ja elämän ymmärrystä."