Yinjooga

Yinjooga on kehoa ja mieltä syvästi rentouttavaa, meditatiivista joogaa. Tunnilla tehdään pitkäkestoisia asentoja makuulla tai istuen. Tunti sopii sekä uusille aloittelijoille että aiemmin jooganneille.

Yinjoogassa lihakset pyritään pitämään mahdollisimman rentoina ja kehoa tuetaan apuvälineillä kuten tyynyillä, huovilla, joogavöillä ja palikoilla. Tuetussa asennossa viivytään useita minuutteja lempeästi hengittäen.

Harjoitus lisää muun muassa sidekudosten, nivelsiteiden ja nivelkudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Tunnilla on mahdollisuus kääntää katse sisäänpäin ja hellittää sekä rentoutua syvästi. Palauttava yinjooga on erinomaista vastapainoa dynaamisille joogalajeille sekä muulle liikunnalle.

 

Yinjooga & mindfulness

Yinjooga & mindfulness -tunneilla rentouttavaan yinjoogaan yhdistyy erilaiset mindfulness-tekniikat, joiden avulla harjoitellaa tietosta läsnäoloa vallitsevassa hetkessä. Tietoinen läsnäolo ja sen harjoittaminen syventään ja monipuolistaa perinteistä yinjoogaharjoitusta.

 

Yoga Yinful®

Yoga Yinful® on monipuolinen harjoittelumuoto, mikä hyödyntää sekä perinteisen yinjoogan että rentoutus- ja meditaatioharjoitteiden terapeuttista ja parantavaa voimaa. Yinjoogan tapaan myös Yoga Yinful® -harjoitus koostuu pääosin hyvin hitaista, rauhallisista ja staattisista asennoista, mutta myös lempeästä hengitystä seuraavasta, meditatiivisesta liikeestä. Lisäksi tunneilla hyödynnetään erilaisia meditaatio- ja rentoutustekniikoita, mikä lisää hyväksyvää, tietoista tapaa tutustua oman kehon ja mielen tuntemuksiin. 

Tulevia Yinjooga kursseja