Online-tunnit

Sivun pikalinkit:
Yogaline – nauhoitetut tunnit ja kurssit kotijoogaan
Joogasalilta striimatut ohjatut tunnit (Online)
Ohjeet online-tunneille osallistumiseen

Joogasalilta striimatut ohjatut tunnit löydät allaolevasta aikataulusta.
Lisäksi meillä on tarjolla nauhoitettuja tunteja ja kursseja Yogaline-videokirjastostamme, joiden avulla voit joogata milloin itsellesi sopii.

Online viikkotunnit

Nauhoitetut tunnit kotijoogaan Yogalinessa

Joogakurssit: Haluaisitko aloittaa joogan mutta et jostain syystä pääse Helsingin-saleillemme kurssille? Nyt voit aloittaa joogan myös kotona kokeneiden opettajiemme opastuksella, joiden suositut Astangajoogan aloitus-, kertaus- ja terapeuttiset kurssit sekä yinjoogan ja pilateksen peruskurssit on nauhoitettu ja nyt saatavilla Yogaline-palvelussamme. Aloituskurssin jälkeen voit osallistua tunneille joogasaleillamme, tai jatkaa harjoituksia kotona joogakirjastomme joogatuntien avulla.

Joogatunnit jäsenyydellä – palvelu TULOSSA!
Kuukausijäsenyydellä voit valita joogakirjastostamme itsellesi sopivia nauhoitettuja tunteja silloin kuin aikatauluusi sopii. Joogakirjasto on käytettävissä edullisella jäsenyydellä, jonka puitteissa voit katsoa joogakoulun opettajien ohjaamia joogatunteja. Joogakirjastostamme löydät astangan ohjattuja alkeistasojen harjoituksia, terapeuttista astangaa, yinjoogaa ja pilatesta.

Jäsenyyden hinta 9 €/vk tai 29 €/kk

Livenä ohjatut online-tunnit

Online-tunnit on nimetty esimerkiksi “Virtual Alkeet 1”. Ilmoittauduttuasi online-tunnille, saat linkin tunnille osallistumiseen noin 15 min ennen tunnin alkua sähköpostilla. Tarkistathan, että sähköpostiosoitteesi on kirjoitettu oikein profiilisi tietoihin.

Maksa online-tunti ilmoittautumisen yhteydessä. Voimassaolevat joogakortit käyvät online-tunneilla. Mikäli et pysty varaamaan tuntia joogakortillasi, ota yhteyttä koulun toimistoon palautelomakkeella. Online-tunneille osallistuminen tulee perua viimeistään 2h ennen tunnin alkua. Perumattomat tai myöhässä perutut tunnit laskutetaan hinnaston mukaisesti.

Osallistumisohjeistus

Online tunnit striimataan Bsport -varausjärjestelmämme kautta Zoom-striimauspalvelussa ja niihin osallistuminen on helppoa. Olemme koonneet ohjeistukseen mahdollisimman kattavasti erilaisia käytännön tilanteita ja niihin liittyviä kysymyksiä ja vastauksia.

Ohjatun online-tunnin varaaminen

Kaikki varattavat online -ryhmätunnit näkyvät online-viikkoaikataulussa. Tee varaus aikataulun tunnin yhteydessä olevan varauslinkin kautta mieluiten vähintään 2 tuntia ennen tunnin alkua, koska jos tunnilla on kaikkiaan alle 5 ilmoittautunutta, se voidaan peruuttaa. Ennakkoilmoittautuminen on tärkeää, jotta pystymme lähettämään peruutuksesta tiedon kaikille tunnille tulijoille.

Saat noin 15 minuuttia ennen tunnin alkua Zoom-linkin sähköpostiisi. Viestin keskivaiheilla on yksilöllinen osallistumislinkki, jonka kautta voit avata yhteyden tunnille sen alkaessa. Jos kopioit linkin, kopioi koko pitkä osoite, koska se sisältää osallistumiseen tarvittavan tuntikohtaisen salasanan.

Valmistelut ennen tunnin alkua

Oman kameran paikka ja suunta:
Kokeile jo etukäteen, että oman laitteen (mobiililaite tai läppäri) saa asetettua vaakatasoon mieluiten etuviistoon (noin 45 astetta, ei suoraan edestä) tai sivulle noin kahden metrin päähän, jotta kameran kuvan leveydessä näkyy koko joogamatto sekä maton edessä tilaa noin puoli metriä, ja että kuvan korkeudessa näkyy oma pituus  seisten.
Aseta mattosi valon suuntaan, jotta näyt kuvassa selkeästi, koska Zoom välittää vain perustason videolaatua (ei HD) yli kolmen henkilön kokouksissa koronapandemian aikana. 

Osallistuminen ohjatulle online-tunnille

Kun kaikki on valmista ja on aika tulla mukaan tunnille, klikkaa osallistumislinkkiä emailissa, jonka saat noin 15 minuuttia ennen tunnin alkua.

HUOM: Mikäli emailia ei tule esimerkiksi sähköpostijärjestelmän häiriön takia, voit osallistua Bsport backofficen kautta. Kirjaudu läppärillä tai tabletilla selaimen kautta osoitteeseen https://backoffice.bsport.io/login
valitse Helsingin Astanga Joogakoulu, ja kirjaudu palveluun omilla varaustunnuksillasi.

Näkymän etusivulla ylhäällä oikealla on reunassa omat tiedot ikoni, klikkaa siinä kohtaa “My account”,
joka ovaa omat varaustiedot “My bookings”. Jos olet varannut virtuaalisen online-tunnin, klikkaa tuntilistassa kyseisen tunnin kohdalta Zoom-linkkiä tunnille osallistumiseen.

Tunti avautuu joko ns. Zoom Clientissa (läppärillä) tai Zoom appilla (mobiilissa, jos sinulla on ko. appi asennettuna), tai ohjelma tarjoaa Zoom Clientin asennusta. Zoom Client ei edellytä käyttäjätunnusta eikä kirjautumista Zoomiin osallistuaksesi tunnille.

Zoomissa on muutama asetus, jotka kannattaa tarkistaa:
1) Toimiiko ääni (ääniasetukset ja mikrofoni).
2) Video päälle (kuvakkeet ruudun alaosassa).
Videonäkymän asetuksia voi tehdä näytön oikeassa yläreunassa (jos haluat opettajan kuvan isoksi ja muut osallistujat pieniksi).

Huomioita online-tunnilla harjoittelusta

Mysore: Oppilaat pääsevät suoraan mukaan tunnille liukuvasti ilman odotustilaa.

Opettaja ei mysoretunnilla näytä itse harjoitteita, vaan opastaa suullisesti kutakin oppilasta erikseen ensin nimellä kutsuen.

Huom että kaikki oppilaat kuulevat opettajan ja toistensa puheen. Tämä vaatii hieman oman keskittymisen harjaannuttamista, että jättää muiden puheen huomiotta silloin, kun se ei kohdistu omaan harjoitukseen.

Jos haluat kysyä opettajalta ohjeita, pysähdy matollesi ja nosta käsi kysymyksen merkiksi.

Ohjatut tunnit: 

Ohjatulla tunnilla opettaja voi samanaikaisesti näyttää sekä opastaa suullisesti (easy, alkeet 1 & 2 tasot), tai vain ohjata suullisesti koko harjoituksen (alkeet 2, 3, ohjattu 1. sarja).

Omat kysymykset kannattaa osoittaa opettajalle ennen tuntia tai tunnin jälkeen. Jos ryhmä on pienehkö (alle 10 oppilasta), muutamia kysymyksiä voi tehdä myös ohjauksen aikana tilanteen salliessa.

Tervetuloa online-tunneille!

Tärkeää muistaa myös kotona joogatessa

  • joogaa itseäsi varten
  • vältä aina hälyttävää kipua
  • vältä liikaa suorittamista
  • itselle sopiva harjoitus auttaa vähentämään stressiä, parantaa ruuansulatusta ja antaa hyvän mielen
  • joogan tulisi olla motivoivaa ja itseä kehittävää niin fyysisesti kuin henkisestikin
  • kivut ja mielipaha ovat hälytysmerkkejä – kysy ohjeita opettajalta