Astangajoogan viikonloppu Salon Muurlassa 18-19.6.2022

Opettajana: Juha Javanainen /Helsingin Astanga Joogakoulu
Kurssipaikka: Villa Vadelma (Muurlan vanha koulu),

osoite Viljo Hurmeentie 3, 25130 Muurla

Sivun pikalinkit:
Kurssiohjelma
Hinnasto
Opettaja
Ilmoittautuminen
Ota yhteyttä – email lomake
Osta kurssikortti
Aikataulu – varaa kurssin tunteja

Tällä viikonloppukurssilla Juha avustaa astangan harrastajien mysoreharjoitusta. Lisäksi kurssilla on erikoisohjelmaa astangajoogan metodiikasta, jooga-asentojen terapeuttisuudesta, pranayamasta, meditaatiosta, filosofiasta ja henkisyydestä.

Lauantaina ja sunnuntaina Juha alustaa ja vetää keskustelua aiheesta “Henkinen tasapaino, Bhagavad Gitan opetuksia”. Tuntiin sisältyy chanttausta sekä kehoterapeuttista parityöskentelyä, jossa sovelletaan mentaalisia ja energisia tasapainottavia menetelmiä.

Alempana tällä sivulla voit luoda oman joogatilin Helsingin joogakoulun oppilasjärjestelmässä, ja sen jälkeen voit ostaa kurssikortin tai lippuja yksittäisille kurssitunneille. Lisäksi voit varata paikan kurssin aamuharjoituksiin tai erikoisohjelmaan.

Brunssi lauantaina ja sunnuntaina

Vanhan koulu tarjoaa kurssilaisille Annukan monipuolisen aamupalabrunssin hintaan 10€, jonka voi maksaa paikan päällä. Kasvisbrunssi pitää sisällään mm. puuron lisukkeineen, leipää päällisineen, vegaanista banaanikakkua tai vastaavaa, teetä ja kahvia. Varaa brussi ilmoittautumalla sivun alaosan aikataulussa brunssiin. Mikäli sinulla on allergioita tai haluat brunssin gluteenittomana, voit ilmoittaa niistä allaolevalla yhteydenottolomakkeella.

Kurssiohjelma

Astanga aamumysore

Aamupalabrunssi
  • Aamumysore
    la klo 9:00 – 10:45
    su klo 8:00 – 9:45
  • Brunssi
    la klo 10:30 – 11:30
    su klo 9:45 – 10:45
Erikoisohjelman tunnit

tunneilla myös chanttausta, paranayamaa ja tasapainottavaa parityöskentelyä

  • Lauantaina klo 11:30-13.
  • Sunnuntaina klo 11-12:30.
Hinnat

  • Aamujooga ja erikoisohjelma:
  • 1 pv 55 € / 45 €
  • 2 pv 105 € / 85 €
  • Drop-in tunnit 29 € / 25 €
  • Brunssi 10 €

Opettaja

Juha Javanainen, viiden lapsen isä, on harjoitellut astangaa vuodesta 1989 opettajina mm. Radha Warrell, Derek Ireland, Lino Miele, Eddie Stern ja erityisesti sri K. Pattabhi Jois sekä R. Sharath Jois.

Juha opettaa Helsingissä Annankadun salilla ja hoitaa lisäksi joogakoulun hallinnollisia asioita. Näiden ohella hän harjoittelee edelleen itsekin ja tutkii K. Pattabhi Joisin ja T. Krishnamacharyan opetusmenetelmiä ja harjoitteita. Lisäksi hän opiskelee Patanjalin joogafilosofiaa. Erityisenä joogaprojektina on ollut K. Pattabhi Joisin kirjan Yoga Mala kääntäminen suomeksi v. 2002.

Juhan tavoitteena on jakaa kokemuksiaan astangan harjoittelemisesta ja opettamisesta, miten työskennellä astangassa kehon ja mielen kanssa niin, että joogaharjoitus olisi eheyttävää ja tukisi terveyttä ja hyvinvointia.

Juha on perustanut Helsingin Astanga Joogakoulun yhdessä Petri Räisäsen kanssa, ja Sri K Pattabhi Jois on antanut koululle vuonna 1997 hyväksymisensä opettaa perinteisiä astangajoogan harjoitusmenetelmiä.

Ilmoittautumisohje

Helsingin Astanga Joogakoulu käyttää Bsportin digitaalista aikataulu- ja oppilasjärjestelmää. Perusta oma Helsingin Astanga Joogakoulu joogatili, niin voit varata ja maksaa kurssin tai sen tunteja seuraavasti:

1) Perusta oma “Helsingin Astanga Joogakoulu” joogatili mikäli sinulla ei vielä ole tiliä (Mindbodyn tili on siirretty uuteen järjestelmään).
Huom: Katso täältä ohjeita miten perustan joogatilin ja varaan tunteja.

2) Osta kurssikortti tai yksittäisiä tuntilippuja.
Huom: Ostoskorin maksutapana käy maksukortti tai maksu paikan päällä (On-Site Payment) maksukortilla, liikuntaseteleillä, liikunta-appilla tai käteisellä.

3) Ilmoittadu mysoretunneille ja erikoisohjelman tunneille alla olevan aikataulun avulla.

Yhteystiedot

juha@astanga.fi
+358 50 3312993 (sms) / Juha
Soittoaika ma-to klo 12-13 EET (UTC+03:00)

Jos et saa luotua joogatiliä tai et onnistu varaamaan tunteja, voit lähettää sähköpostia:

    Name (*)

    Email (*)

    Workshop dates

    Morning practice times

    Special classes

    Message

    Osta kurssikortti tai drop-in lippuja

    Muurlan kurssin kortit Perushinta Alennusryhmä Online tunti
    Kurssi 2 pv 105 € OSTA 85 € OSTA
    Kurssi 1 pv 55 € OSTA 45 € OSTA
    Drop-in tunnit 29 € OSTA 25 € OSTA
    Alennushinta todistusta vastaan alle 18-vuotiaille, opiskelijoille, vanhempain- tai hoitovapaalla oleville, työttömille, eläkeläisille, varus- tai siviilipalvelumiehille. Muista kirjata omiin tietoihisi oletko ns. normaalihintainen asiakas tai oikeutettu alennushintaan, muuten järjestelmä ei pysty myymään kurssikorttia.

    Aikataulu – varaa tunnit

    Juha Javanainen

    Juha Javanainen (s. 22.7.1963), naimisissa viiden lapsen isä, asuu Helsingissä. Juha on harjoittanut astangajoogaa vuodesta 1989. Hän perusti Helsingin Astanga Yoga Schoolin Petri Räisäsen kanssa vuonna 1997. Joogapolullaan Juha on harjoitellut Radha Warrellin ja Derek Irelandin, Lino Mielen, Eddie Sternin kanssa sekä vieraillut Mysoressa Intiassa. , monta kertaa opiskellaakseen Pattabhi Joisin ja Sharath Joisin kanssa. Hän on myös opiskellut chanttausta ja joogafilosofiaa Lakshmish Bhatin, Jayashreen ja Narasimhanin, Vijaya Manjan ja AG Mohanin johdolla.

    Juha opettaa säännöllisesti Helsingin Astanga Joogakoululla. Hän harjoittelee edelleen astangajoogan metodeja Pattabhi Joisin ja T. Krishnamacharyan perinteen pohjalta. Juhan erityisiä kiinnostuksen kohteita ovat Patanjalin joogafilosofia sekä havaijilainen shamanismi; molemmat menetelmät auttavat kehittämään itsetuntemusta ja henkistä tasapainoa, ja ovat lisäksi tehokkaita parantavia menetelmiä.

    Juha on kääntänyt suomeksi kirjan Yoga Mala (2002), joka on Sri K. Pattabhi Joisin pääteos astangajoogasta, sekä Serge Kahili Kingin kirjoittaman Urban Shaman -kirjan (Kaupunkishamaani, 1995). Osana kiinnostusta suomalaisiin mytologioihin Juha on koonnut Ior Bockin suullisista tarinoista kirjan Bockin perheen saaga, Väinämöisen mytologia (1996).

    Juha haluaa jakaa joogaharjoittelussa pitkäaikaisia ​​harjoituksiaan ja opetuskokemuksiaan kehon ja mielen työskentelystä parantavassa tarkoituksessa. Alla hän jakaa ajatuksiaan aiheesta:

    ”Olen erittäin iloinen ja kiitollinen, että löysin astangajoogan ja aloin harjoitella sitä jo alusta alkaen pätevien opettajien johdolla, kun he tulivat opettamaan Helsinkiin vuonna 1989. Silloin joogan harjoittelu oli hyvin erilaista kuin nykyään: jooga oli lähinnä lempeää hathajoogaa, ei ollut joogastudioita, ei kirjoja tai Youtube -videoita astangajoogasta, ei edes joogamattoja. Ainoa tapa oppia Astanga oli löytää opettaja, ja kurssin jälkeen piti ryhtyä harjoittelemaan omatoimisesti.”

    ”Ensimmäiset astangakurssit Helsingissä olivat todella intensiivisiä: viikon sisällä käytiin läpi koko ykkössarja. Kurssilla harjoittelu oli erittäin vaativaa sekä fyysisesti että psyykkisesti, vaikka opettajat eivät vaatineetkaan “täydellistä” suoritusta jooga-asennoissa. Tämä tyyli sopi minulle erittäin hyvin: se innosti minua säännölliseen joogaharjoitteluun jäykän vartaloni avaamiseksi ja hengityksen syventämiseksi. Henkinen vahvuus, jota kutsumme suomeksi “sisu” tai sanskritin kielessä “aishwarya”, yhdistettynä astangajoogan harjoitusmenetelmään, on ollut loistava yhdistelmä säännöllisen joogaharjoitteluni rakentamisessa ja harjoittelun jatkamisessa elämän nousu- ja laskusuhdanteissa. ”

    ”Joogaopettajat, joiden kanssa olen harjoitellut useita vuosia, eivät vain opettaneet jooga-asentoja, asanatekniikoita ja vinyasoja, vaan he jakoivat myös henkilökohtaisia ​​näkemyksiään joogaharjoitteluista, elämänasenteestaan, myötätunnostaan ​​ja ylipäätään ajatuksia ihmisen elämästä. Se on todella auttanut minua laajentamaan omaa näkemystäni joogasta, elämästä, myötätunnosta ja rakkaudesta.”

    “Haaste tai jopa vaara joogaharjoittelussani on ollut halu kehittyä jooga-asennoissa mahdollisimman nopeasti, vaikka kroppani ei olekaan kovin joustava ja vahva. Vuosien aikana olen oppinut ns. kantapään kautta erilaisista nilkka-, polvi-, alaselkä-, ranne-, kyynärpää-, olkapää- ja niskavaivoista. Erityisen vaarallista on ollut vaativien asentojen näyttäminen joogatunneilla ilman lämmittelyä. Olen kuitenkin aina palannut joogamatolle toipumaan ja parantamaan vaivojani, usein jo yhden lepopäivän jälkeen. Olen halunnut  tutkia käytännössä, kuinka joogaharjoitus voi auttaa paranemisprosessissa ja miten vammojen kanssa tulisi harjoitella.” 

    “Innostukseni Astangan opettamisessa on jakaa tämä ainutlaatuinen ja käytännönläheinen joogamenetelmä kaikille, jotka haluavat opiskella ja harjoitella sitä. Opetuksessani haluan noudattaa joogamestarini neuvoa: ’Hyvän opettajan tulee tietää, että jotkut asanat voivat olla joillekin tuskallisia, joten opettajan tulisi tietää, mikä vaihtoehtoinen asento voisi tuottaa saman hyödyn’. Oma kokemukseni on, että joogan harjoittajan tulee välttää pahaa kipua mahdollisimman paljon. Ja hyvän joogaopettajan tulee välttää aiheuttamasta fyysistä, emotionaalista tai henkistä kipua muille, mukaan lukien joogaopiskelijoille. Siten jooga edistää parhaiten paranemista ja eheytymistä.”